Letalska Medicina (LM)

Letalska Medicina (LM)

LM-01. Nekateri znaki hiperventilacije:

a) zvišana telesna temperatura, mravljinčenje
b) mravljinčenje, krči
c) zvišana telesna temperatura
kat04vpr01odgB
LM-02. Obremenitve telesa ob strmi spirali lahko povzročijo:

a) plitvo dihanje
b) povečan utrip srca in znojenje
c) motnje vida ali celo nezavest
kat04vpr02odgC
LM-03. Znaki višinske bolezni so:

a) glavobol,slabost, evforija
b) vročina, tresenje, boleči sklepi
c) motnje vida, pekoče oči, solzenje
kat04vpr03odgA
LM-04. Na varnost letenja vpliva:

a) alkohol, mamila, nekatera zdravila
b) stres
c) vse našteto
kat04vpr04odgC
LM-05. Jadralni padalec, pri katerem so ugotovili epilepsijo:

a) lahko varno leti
b) lahko varno leti, če jemlje zdravila
c) ne more varno leteti
kat04vpr05odgC
LM-06. S kom se posvetujemo glede zdravstvenega stanja, ko gre za varno letenje?

a) Z drugimi jadralnimi padalci
b) S pooblaščenim zdravnikom za letalske preglede
c) Z izkušenimi piloti motornih letal
kat04vpr06odgB
LM-07. Označi pravilno trditev:

a) zaradi zaužitega alkohola smo bolj dovzetni za razvoj višinske bolezni
b) majhna količina zaužitega alkohola na varno letenje ne vpliva
c) po uživanju alkohola moramo zaradi varnosti letenja počakati vsaj tri ure
kat04vpr07odgA
LM-08. Katera od spodaj naštetih zdravil lahko vplivajo na varnost letenja?

a) Nekatera zdravila proti alergiji
b) Zdravila za zniževanje maščob v krvi
c) Vitaminski dodatki
kat04vpr08odgA
LM-09. Hiperventilacija je:

a) prehitro dihanje
b) pregloboko dihanje
c) oboje
kat04vpr09odgC
LM-10. Kako lahko najbolj zanesljivo preprečimo višinsko bolezen?

a) Aklimatiziramo se po strokovnih navodilih
b) Poskrbimo za dobro telesno kondicijo in zadostno hidracijo
c) Višinske bolezni ne moremo zanesljivo preprečiti
kat04vpr10odgA
LM-11. Hipoksija je:

a) pomanjkanje kisika v krvi
b) pomanjkanje kisika v ozračju
c) prevelika koncentracija CO2 v krvi
kat04vpr11odgA
LM-12. Kaj je največja nevarnost hipoksije?

a) Zebe nas zaradi slabe prekrvavitve
b) Bistveno je zmanjšana zmožnost presoje in ukrepanja
c) V mišicah se razvija mlečna kislina in dobimo vnetje mišic
kat04vpr12odgB
LM-13. Zakaj je pomembno, da pred letenjem jemo in dovolj pijemo?

a) Zato, da nismo lačni in nervozni
b) Bolje, da ne pijemo, ker med letenjem ne bomo mogli na vodo
c) Zato, ker znižana vrednost sladkorja v krvi in dehidracija lahko znatno poslabša in upočasni
presojo in reagiranje
kat04vpr13odgC
LM-14. Kakšen bi bil najbolj primeren zajtrk, na letalni dan?

a) Kava in RedBull
b) Sadni sok, bela kava, polnozrnate žitarice, rogljiček
c) Sladek čaj in krof
kat04vpr14odgB
LM-15. Najbolj pogost vzrok za hiperventilacijo je:

a) stres zaradi strahu, napetosti
b) jeza zaradi slabih letalnih pogojev
c) hitro dihanje zaradi mraza
kat04vpr15odgA
LM-16. Kaj se lahko zgodi ob letenju v spirali?

a) Izguba zavesti
b) Zoženje vidnega polja, izguba barvnega vida in nesposobnost presoje, reagiranja
c) Vse našteto
kat04vpr16odgC
LM-17. Do motenj vida, presoje in izgube zavesti ob letenju v spirali pride pri:

a) vertikalni hitrosti med -4 in -6 m/s
b) vertikalni hitrosti preko -18 m/s
c) nemogoče je napovedati pri kateri hitrosti padanja se to pri posamezniku lahko zgodi
kat04vpr17odgC
LM-18. Katero dogajanje v telesu je tisto, ki je nevarno pri letenju v spirali?

a) Zaradi centrifugalne sile gre več krvi v noge
b) Zaradi centrifugalne sile gre več krvi v glavo
c) Zaradi centrifugalne sile gre več krvi v vene na vratu
kat04vpr18odgA
LM-19. Velja da: »tableta spremeni pilota v pacienta«. Ali to velja za vsa zdravila?

a) Da
b) Da, dokler se ne prepričamo, da določeno zdravilo zanesljivo ne vpliva na varnost letenja
c) Ne
kat04vpr19odgB
LM-20. Pilot doživi nesrečo, ker v spirali ni pravilno reagiral. Vaše mnenje o najbolj verjetnem vzroku:

a) verjetno se je ustrašil
b) verjetno ni bil izkušen in ni poznal pravilnega izhoda iz spirale
c) možna sta prva dva razloga, še bolj pa je verjetno, da zaradi G-obremenitve med spiralo ni bil sposoben pravilno presoditi in reagirati
kat04vpr20odgC